vrijdag 2 december 2011

#Funda menteel anders

foto: Robert Elsing | Creative Crew
Elke makelaar weet dat het oriƫnteren en zoeken naar huizen op internet gebeurt. De functie van de etalage en de advertentie in de krant is allang niet meer het tonen van aanbod maar vooral jezelf etaleren. Niks nieuws dus.

Je ziet ook een duidelijke verschuiving op het internet: ‘mobiele bezoekers’…  Hendriks en Hoekstra en van Eck makelaars, actief en vooruitstrevend, anticiperen op deze trend. De posters in de etalage, de advertenties in de krant zijn voorzien van deze QR-marker maar ook de traditionele website wordt steeds meer bezocht via mobiele apparaten.

Even wat cijfers  
Ruim 10 % bezoekt hendriks.nl en hoekstraenvaneck.nl via een mobiel apparaat…. gemiddeld worden 3 pagina’s bekeken en blijft men ruim 2 minuten op de site. Absoluut zijn dit 4900 van 43000 bezoekers. Daarnaast hebben m.hendriks en m.hve, enkel te benaderen de QR-code, ruim 4500 bezoekers per maand. In totaal bijna 10.000 en dus goed voor 20 % van het totaal aantal surfers. (bron: google Analytics)

Dit is pas het begin….Inmiddels is meer dan 50% van het aantal mobiele telefoons een smartphone en de tablets zitten nog in de curve van de early adapters….

Doelgroep
Is dit echter ook de doelgroep die het huis gaat (en kan) kopen? Dit is nooit met zekerheid te zeggen. Dat je als makelaar alleen een telefoon hebt waarmee je kunt bellen en dat voldoende vindt wil niet zeggen dat de (vergrijzende) massa stil zit. Offline en via het ‘traditionele’ internet wordt het huis nog steeds beter dan ooit gepresenteerd.

Mobiel internet wordt echter op een andere manier ‘beleefd’. Je moet direct kunnen doordringen tot de essentie. De pagina moet eenvoudig, snel en licht zijn anders haakt men af. Conformeren aan de bestaande conventies is van cruciaal belang.

Fundamenteel anders
Hendriks en Hoekstra en van Eck heeft onlangs Emozo gelanceerd, een mobiele app waarbij de huizen op kwalitatieve aspecten kunnen worden geselecteerd! Nu nog even wollig maar bekijk het nu live…..
Scan de QR code

Die 20% is nog maar het begin… Wij zitten niet stil en komen tegemoet aan de (latente) behoefte van deze sterk stijgende groep.

reageren? @ruud78 | @hendriksgroep | @hvegroep |
hendriks.emozo.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten